Huisregels

Beste patiënt.
Net als elk bedrijf en elke organisatie in Nederland bestaan er in onze praktijk huisregels. Als u bij ons patiënt wilt zijn en blijven, dient u van deze regels op de hoogte te zijn en deze op te volgen.

 

Nieuwe patiënten
Als nieuwe patiënt dient u een geldig legitimatiebewijs en verzekeringspasje mee te nemen bij de eerste afspraak. Ook vragen wij u een gezondheidsvragenlijst in te vullen. Dit is belangrijk om risico’ s en complicaties tijdens een tandheelkundige behandeling in te kunnen schatten.

 

Bij binnenkomst kunt u zich bij de balie melden. Wij verzoeken u vriendelijk om 5 minuten voor aanvang van de afspraak aanwezig te zijn.

 

Bij een eerste bezoek aan onze praktijk vragen wij u, ongeacht het bedrag, de nota te voldoen na de behandeling. De kosten zullen variëren tussen de €19,50 (voor de controle) en €150 (inclusief foto’ s en eventueel gebitsreiniging).

 

Afspraak afzeggen

Afspraken dienen 48 uur van tevoren te worden geannuleerd. Dit kunt u telefonisch doen via telefoonnummer 030-299366 of per mail via post@bartoklaan.nl. Indien u zonder berichtgeving de afspraak verzuimt en wij de voor u gereserveerde tijd niet kunnen inplannen voor een andere patient, zijn wij helaas genoodzaakt de gereserveerde tijd in rekening te brengen. Wij berekenen hiervoor € 25,00 per kwartier.

 

Indien u een afspraak heeft op een maandag, dan dient u de afspraak op de vrijdag daarvoor te annuleren.

 

Wanneer u een afspraak op zaterdag verzuimt, met of zonder berichtgeving, zullen wij in het vervolg alleen nog doordeweeks afspraken inplannen.

 

Wij doen er alles aan om op tijd te werken. Soms kan het voorkomen dat een behandeling iets langer duurt dan wij in eerste instantie gedacht hadden. Ook kan het voorkomen dat er een spoedgeval tussen komt. Wij vragen dan om uw begrip wanneer de wachttijd iets langer duurt.

 

Te laat verschijnen op een afspraak
Bij te laat verschijnen op een afspraak loopt u het risico dat de behandeling niet geheel volgens planning kan worden voltooid of zelfs moet worden geannuleerd wegens het hierdoor ontstane tijdgebrek. De voor u gereserveerde tijd zal mogelijk in rekening worden gebracht.

 

Betalingen
Betalingen onder € 100,- dienen bij ons altijd aan de balie te worden voldaan, bij voorkeur via PIN. Hogere bedragen mag u uiteraard ook voldoen aan de balie. Vervolgens kunt u zelf uw declaratie indienen bij uw verzekeringsmaatschappij. Overige declaraties worden door Fa-med verzorgd.

 

Spoedgevallen
Bij spoedgevallen wordt u altijd op dezelfde dag geholpen!

 

Spoedgevallen zijn:
Een uitgeslagen tand of kies
Onhoudbare kiespijn die niet met pijnstillers te verhelpen is
Nabloeding na een tandheelkundig ingreep.
Dus slechts behandelingen die redelijkerwijs niet tot de volgende dag of tot na het weekend kunnen worden uitgesteld. Klachten zoals uitgevallen of gebroken vullingen of kronen zijn geen spoedgevallen!

 

Spoedgevallen worden ingepland bij een willekeurige tandarts die op dat moment beschikbaar is. In dit geval kunt u helaas niet kiezen om door een man of vrouw te worden behandeld.

 

Voor spoedklachten buiten onze reguliere openingstijden wordt u via onze telefonische beantwoorder doorverwezen naar het telefoonnummer van het tandartsbemiddelingsbureau (TBB). Een medewerker van dit bureau verwijst u vervolgens door naar de dienstdoende tandarts.

 

Halfjaarlijks controle
Wij verzoeken alle patiënten ieder halfjaar een controle te laten doen. Dit voorkomt een hoop problemen en geeft ons de mogelijkheid beter toezicht op uw gebit te houden. Bij een goed gezond gebit mag in u overleg met uw tandarts een andere controle-frequentie afspreken.

 

Wijzigingen
Gewijzigde adres-, persoons-, of verzekeringsgegevens dient u zo spoedig mogelijk aan ons en aan Fa-med door te geven.

 

Tandenpoetsen
Wij vragen u met gepoetste tanden naar uw afspraak te komen. Was u om persoonlijke reden niet in de gelegenheid dit te doen? Geen probleem: vraag dan aan de receptie om een tandenborstel; tandpasta is ook altijd aanwezig. Zo wordt voor ons het werk een stuk aangenamer!

Mobiele telefoon
In de wachtkamer is bellen toegestaan zolang u dit doet zonder andere patiënten of onze receptioniste te storen. U wordt verzocht de beltoon van uw mobiele telefoon uit te schakelen zodra u de behandelkamer betreed.

 

Roken
Het is verboden om in onze praktijk te roken.

 

Burka
Wij stellen het dragen van een burka binnen onze praktijk niet op prijs!

 

Agressie en geweld
Agressie en geweld in welke vorm dan ook wordt nimmer geaccepteerd en zal leiden tot onmiddellijke uitschrijving en mogelijke juridische consequenties.

 

Aansprakelijkheid
Waak zelf over uw eigendommen. Wij zijn niet aansprakelijk voor schade, verlies of diefstal van uw eigendommen! Wij adviseren u dan ook om uw eigendommen niet onbewaakt achter te laten.

 

Cameratoezicht
In onze praktijk is cameratoezicht aanwezig. Dit betekent echter niet, dat u uw eigendommen onbewaakt achter kunt laten.